onsdag 3 januari 2018

Vilda västern och potatisodling

nybyggaren-hemsida

Sociala medier är perfekt när man vill nå ut till sin målgrupp och bygga sitt varumärke. Det är ganska lätt och förhållandevis billigt att hitta rätt människor och sprida information till dem.

Men hur ska man berätta?

Det finns ju tusen sätt. Vi på SEO Kompetens gillar film. Korta filmer med bra innehåll gör sig väldigt bra på Facebook och Instagram. För det mesta gör vi rena dokumentärer. Men det kan bli spelfilm också, när förutsättningarn är de rätta.

Det är det när det gäller High Chaparral. Västernstaden inledde samarbete med vår kund Hammargården. Det var en händelse som vi tyckte förtjänade att berättas om. High Chaparral vill gärna visa att man månar om det närodlade och lokala leverantörer och Hammargården är förstås stolta över att ha High Chaparral som kund.

För att berätta detta gjorde vi två FB-anpassade filmer. En som fångade potatissättningen och en som vira skörden. High Chaparral har många duktiga skådespelare som besätter rollerna i showerna. I våra två små filmer är det teateransvarige Staffan Svensson själv, som gestaltar nybyggaren (en karaktär som återfinns på High Chaparral). Resultatet ser du här nedan. Storytelling på riktigt!

Första delen:

 

Andra delen:

Vilda västern och potatisodling dök först upp på SEO Kompetens

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SEO Kompetens sysslar med sökmotoroptimering (SEO). Vi hjälper våra kunder att bli synliga på nätet.