fredag 4 augusti 2017

Hitta en öken i Värnamo

öken-fb

Hur hittar man en öken i Värnamo? Ja, frågan är ju knäpp.

Men jag och Christian Immonen behövde en öken till en film vi ville göra. En kort trailer till FB, som skulle illustrera det motsatta; svalkan i sängkläder som är utvecklade för alla oss som lätt blir för varma i bädden.
Jag slängde ut en fråga på Facebook; och jo det finns ett stort sandtag utåt trakten av Ohsbruk. Jag åkte ut och spanade. Det var riktigt nice, höga sanddynor som lätt kan tas för en bit av Sahara en solig dag.
Men vi hittade sandhögar även på närmare håll, vid Betongindustriers anläggning vid gamla E4:an (f.d Grus och Betong).
Dit transporterade vi säng och nämnda sängkläder och spelade in. Det måste ha sett lite märkligt ut. Två gubbar med kameror som filmar och fotar en säng i en sandhög. Killen som jobbar där kom förbi och fotade oss också, för att ha bildbevis när han skulle berätta för jobbarkompisarna.
Vi hade tur med vädret också, solen tittade fram. Jag passade på att provligga under täcket i full sol och med kläder på. Och jag måste säga, det funkar faktiskt. Man får en sval och skön känsla.
Produkten heter Topcool och tillverkas av Varnamo of Sweden, det finns som täcke, kudde och madrasskydd.
Så här blev filmen:

 

Thomas Lundh
SEO Kompetens

Hitta en öken i Värnamo dök först upp på SEO Kompetens

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

SEO Kompetens sysslar med sökmotoroptimering (SEO). Vi hjälper våra kunder att bli synliga på nätet.